10 Ekim 2007 Çarşamba

Şehremini Lisesi Tarihçesi

Merhaba arkadaşlar,

Okulumuzun kısa bir tarihi ve Şehremini Lisesi Marşını bulabileceğiniz bir yazıyı sizinle paylaşmak istedim ...

ŞEHREMİNİ ANADOLU LİSESİ

Eski adıyla Şehremini Lisesi, İstanbul'un Fatih ilçesi Çapa semtinde "Uygulama Ortaokulu" olarak 1950-1951 öğretim yılında açılmıştır.
Kemal Kaya'nın girişimleri ile "Derviş Paşa Konağı" arsasına yapılan binada 3 Ekim 1955'te Şehremini Ortaokulu adı ile eğitim ve öğretime başlanmış ve okulun kurucu müdürlüğüne Tahir Tezcan atanmıştır. O dönemin valisi Vefa Poyraz'ın yakın ilgileri ile 1970-1971 öğretim yılından itibaren liseye çevrilmiştir. Kurucu müdür Tahir Tezcan'dan sonra Tevfik Ak (1975-1985 ve Şükrü Kaya Yaşar (1985-1992) okul müdürü olarak görev yapmışlardır. Ağustos 1992 tarihinden itibaren de M. Ata Özer okul müdürlüğü görevini sürdürmüştür. 1993 yılında lisenin İngilizce eğitim veren yabancı dil ağırlıklı bölümü de açılmıştır. 2006 yılında M. Ata Özer'in İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü olmasıyla İsmail Can okul müdürü olmuştur.
5.00 not ortalamasıyla öğrenci alan tek devlet okulu olma özelliğini taşıyan Şehremini Lisesi, Milli Eğitim Bakanlığı'nın almış olduğu kararla 2005 yılında Anadolu Lisesi olmuştur. Bundan böyle Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (OKS) sınavı ile öğrenci almaktadır.

Birçok alanda oldukça başarılı olan okulumuza çeşitli sözlük sitelerinde de tanımlamalar yapılmış ;

avrupa birliği bilgi merkezi'nin yaptığı bilgi yarışmasında istanbul birincisi olan okul.

istanbul sehremini semtinde bulunan eski müdürü ata özer sayesinde çok iyi bir liseye bürünen basarılı okul. okul idaresinin sosyal aktivitelere verdiği destek sayesinde il genelinde bir cok basarı elde etmiştir bu okul.

Her yıl liseler arası futbol şampiyonasında ve ya basketbol şampiyonasında Türkiye çapında derece yapan genelliklede şampiyon olan başarılı lise

Liseler arasında;spor bilgi bakımından en üst seviyeli lise

çapa anadolu öğretmen lisesi'nin karşısındadır. 2006'da süper bölümünden mezun olduğum içinde çok saygı duyduğum hocalar olan lisem. ata özer sayesinde disiplin çılgınlğı hat sewiyede olan bi zamanlar istanbul'un en iyi süper lisesi ünvanını baya elinde tutmuş olan öğrencisine pek çok şey katan ancak mekan olarak konumunu oldum olası beğenmediğim ama öslediğim bana güsel dostlar kazandırmış okulum
lum

Şehremini Lisesi Marşı'nıda unutmamak gerekir elbette ;

Geçmişi geleceğe bağlayan güçlü bağız.
Uygarlığın yolunda kanatlanan kartalız.
Cehalet karşısında aşılmayan bir dağız.
Bilginin güneşidir Şehremini Lisesi.
Kardeşliğin sesidir Şehremini Lisesi.
Ata'nın ilkeleri yolunda hep koşarız.
Bilimden hız alarak ufka sığmaz taşarız.
Yurdu yükseltmek için her engeli aşarız



Kaynak : Vikipedi
Lafmacun
Uludağ Sözlük
İ.T.Ü Sözlük

1 yorum:

chyrkyn dedi ki...

denk geldim bu bloga,ata özer ismini görünce yorum yazmak istedim.benim de geçmişte öğretmenimdi kendisi.adam gibi adamdı.gop ihl,otakçılar,şehremini lisesi,istanbul il milli eğitim müdürlüğü ve emeklilik.adam gibi bitirdi eğitimciliğini.saygı ile...